Door middel van de Fitsociety app staan je klanten in contact met jou als coach, studio of sportschool. Via de Fitsociety app kunnen klanten:

  • Trainingen ontvangen en bijhouden
  • Voedingsschema's ontvangen en tracken
  • Progressie invoeren
  • Communiceren via de Fitsociety Messenger
  • Lessen boeken en betalen
  • Abonnementen kopen
  • Strippenkaarten kopen
  • Producten kopen
  • Slaap invoeren
  • Motivatie invoeren

Trainingen ontvangen en bijhouden

Als klant kun je via de Fitsociety app de oefeningen ontvangen die je dient uit te voeren, met de bijbehorende repitities en gewichten. Je ziet ook in de Fitsociety app hoeveel setjes je deze oefeningen dient te doen. Vervolgens kunnen klanten met deze oefeningen aan de slag en kunnen ze de voortgang per set bijhouden. 

Indien de klant de progressie terug wil zien, kan dat via de grafiek in de Fitsociety app.
Voedingsschema ontvangen en tracken

Klanten kunnen via de Fitsociety app ook voedingsschema's ontvangen. Dit kunnen complete weekmenu's zijn met bijbehorende voedingsmiddelen verdeeld per maaltijd of dit kan een calorieberekening zijn.

Indien je als trainer een calorieberekening maakt kun je deze voor zowel trainingsdagen als rustdagen afzonderlijk aanmaken. De Fitsociety app herkent automatisch of het een trainingsdag of rustdag is. 

Complete weekmenu's worden in de app van de klant zichtbaar en de hoeveelheid wordt ook direct per voedingsmiddel getoond. De klant kan deze afvinken of kan een ander voedingsmiddel invoeren als er iets anders genuttigd is.

Voeding tracken gaat op dezelfde wijze als bij alle andere food tracking apps, waarbij je naar voedingsmiddelen kunt zoeken of je kunt barcodes scannen. 

Het is ook mogelijk om je eigen recepten aan te maken met eigen foto's. Deze worden dan zichtbaar voor jou als trainer zodra ze genuttigd zijn.

Progressie invoeren

Via de Fitsociety app kunnen klanten niet alleen de progressie qua training en voeding invoeren, maar ook de progressie qua lichaamssamenstelling is in te voeren via de app. Dit kan dan weer ingezien worden door de coach,  studio of sportschool.

Communiceren via de Fitsociety Messenger

Alle communicatie vindt plaats via de Fitsociety Messenger. Dit werkt exact zoals de bekendste Messenger: Whatsapp.

Het grootste voordeel om de communicatie via de Fitsociety Messenger te laten verlopen en niet via Whatsapp is dat je via Whatsapp altijd nog de gegevens van de klanten erbij moet zoeken. Indien je de Fitsociety app voor Trainers gebruikt kun je altijd de juist gegevens er direct bijhalen. 

Lessen boeken en betalen

Lessen kunnen via de app geboekt en betaald worden. Via het Home scherm open je de agenda van de trainer, studio of sportschool en kiest de klant de les. 

Vervolgens toont de app de betaalmogelijkheden. Lessen kunnen gekocht worden via:

  • Abonnementen
  • Strippenkaarten
  • iDeal

Indien de klant de betaling wil doen met een abonnement, controleert de app altijd of er een geldig abonnement is. 

Indien de klant de betaling wil doen met een strippenkaart, checkt de app altijd of er voldoende strippen zijn voor de les.

Het is altijd mogelijk om een les te betalen via iDeal. Na elke iDeal betalingen creëert Fitsociety een factuur en gaat deze naar de klant via de mail. 

Abonnementen, strippen en producten kopen

Klanten kunnen via de app de abonnementen, strippenkaarten en andere producten kopen. Dit kan via het winkelmandje op het Home scherm, rechts bovenin. 

Zodra er een abonnement, strippenkaart of product is gekocht creëert Fitsociety een factuur en gaat deze naar de klant via de mail. 

Let op: bij het afnemen van een abonnement is de eerste betaaltermijn altijd een iDeal betaling. Deze iDeal betaling dient als digitale machtiging en vervangt de handtekening. 

Slaap en motivatie invoer

Vanaf het Home scherm in de app is het ook mogelijk om het aantal uren slaap in te voeren en de motivatie voor de dag. Deze gegevens zijn voor jou als trainer weer inzichtelijk. 


Heeft u het antwoord gevonden?