Stap 1 - Gratis aanmelden

  • Je komt op een pagina met ‘Maak je account aan’, waar je je voor- en achternaam, e-mailadres en wachtwoord (minimaal 10 karakters) invult. Het e-mailadres dat je hier invult is tevens het e-mailadres dat wij zullen gebruiken om in contact met je te komen.
  • Nadat je alle gegevens hebt ingevuld, klik je op ‘Account aanmaken’ en ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging.

Stap 2 - Account activeren

Zodra je je account hebt aangemaakt, kom je terecht in jouw Mollie Dashboard. Klik hier op ‘Activeer account’ om verder te gaan.

Stap 3 - Bedrijfsgegevens invoeren

  • Nu is het tijd om je bedrijfsgegevens in te vullen, dit zijn de gegevens zoals vermeld in het Handelsregister. Het invullen van vestigingsland, bedrijfsnaam, rechtsvorm, KvK-nummer, adres, postcode en stad is verplicht. Het btw-nummer kun je later nog invoeren. Voor een stichting is een btw-nummer niet nodig.
  • Onderaan de pagina vind je de Gebruikersovereenkomst. Zodra je akkoord gaat, klik je op ‘Volgende’.

Let op: Het is mogelijk om een account aan te maken als je bedrijf in het buitenland is gevestigd. Wel richten we ons uitsluitend op bedrijven binnen de EEA (European Economic Area) en Zwitserland. Dit betekent dat we geen accounts kunnen goedkeuren die worden aangemaakt voor bedrijven buiten deze landen. In dit artikel lees je hier meer over.

Stap 4 - Belanghebbenden

  • Vervolgens dien je de belanghebbenden in te vullen. Allereerst vul je de gegevens in van de rechtsgeldig vertegenwoordiger. We vragen je om je voor- en achternaam, geboorteland, geboortedatum, nationaliteit en land van verblijf - dus waar de rechtsgeldig vertegenwoordiger op dit moment staat geregistreerd - in te vullen.
  • Ben je minderjarig? Dan kun je helaas geen account aanmaken, omdat wij volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) geen persoonlijke gegevens van minderjarigen mogen verwerken.
  • Ook wordt gevraagd of de rechtsgeldig vertegenwoordiger een prominente publieke functie heeft. Als financiële instelling heeft Mollie de plicht om te onderzoeken of er sprake is van een Politically Exposed Person (PEP). Dit is iemand die een (hoge) politieke of ambtelijke functie heeft. Indien er politieke functies uitgeoefend worden, dien je hier meer informatie over te geven. Voorbeelden van publieke functies zijn staatshoofden, parlementsleden, ambassadeurs en bestuurders van internationale organisaties.Indien je hier 'ja' invult, zal Mollie eerst je website en aanvullende gegevens checken voordat er transacties verwerkt kunnen worden.
  • Tot slot geef je aan of de rechtsgeldig vertegenwoordiger een uiteindelijk belanghebbende is. Uiteindelijk belanghebbenden zijn personen die 25% of meer aandelen, belang of zeggenschap binnen de organisatie hebben. Bij een stichting gaat het hier vaak om stemrecht.
  • Indien er meerdere uiteindelijk belanghebbenden zijn, kun je deze onderaan de pagina toevoegen. Vul hiervoor de gevraagde gegevens aan en klik op ‘Bevestig’.

Nadat je alle gegevens hebt ingevuld klik je op ‘Volgende’

Stap 5 - Websiteprofiel

Je komt nu in het scherm waar je je (eerste) websiteprofiel aanmaakt. Indien je meerdere websiteprofielen wilt toevoegen, kun je dit later doen (via Instellingen >> Maak een websiteprofiel aan).

  • Vul de URL van Fitsociety in en selecteer welke diensten je aanbiedt via Fitsociety. Geef in het veld daaronder een zo concreet mogelijke omschrijving van wat voor diensten je gaat verkopen. Hierdoor kan het Mollie onboarding team jouw profiel zo snel mogelijk checken. 

Daarnaast vul je hier de contactgegevens voor consumenten in. Dit zijn gegevens die ook op jouw website staan. De gegevens zijn ook terug te vinden voor consumenten wanneer zij een transactie op onze website terugzoeken. Wanneer je je websiteprofiel opslaat bevestig je dat je geen verboden producten of diensten aanbiedt.

Stap 6 - Betaalmethodes selecteren

Vervolgens selecteer je de betaalmethodes die je aan wilt bieden. Als je meer informatie over een betaalmethode wilt, klik je op ‘Tarieven & info’ naast de betaalmethode. Het activeren van een betaalmethode doe je door op het knopje naast de betaalmethode te klikken. Heb je een vraag over een betaalmethode? Raadpleeg dan ons helpcenter. Weet je nog niet precies welke betaalmethodes je wilt activeren? Dat is geen probleem, je kunt op ieder moment betaalmethodes in en uit schakelen.

Voor sommige betaalmethodes zijn extra handelingen nodig voordat je ze kunt activeren:

  • Voor het activeren van de betaalmethodes creditcard en SEPA-incasso dien je extra informatie in te vullen voor welke producten en/of diensten je betalingen wilt ontvangen. Dit omdat een consument een betaling met creditcard of SEPA-incasso nog kan terugdraaien, een zogenoemde chargeback.
  • Apple Pay kun je alleen activeren als je creditcard activeert.
  • Voor PayPal dien je een PayPal-account te hebben. Instructies over hoe je PayPal kunt koppelen kun je hier vinden.
  • Voor het activeren van één of meerdere cadeaukaarten dien je je eerst te registreren bij de desbetreffende cadeaukaart. Lees hier hoe je een cadeaukaart kunt activeren.
  • Voor het activeren van paysafecard dien je direct contact op te nemen met onze support afdeling, door een e-mail te sturen naar info@mollie.com.

Betaalmethodes die je direct kunt activeren: iDEAL, Paypal, Bancontact, SEPA Overboeking, SOFORT Banking, EPS, Giropay, KBC/CBC Payment Button, Belfius Direct Net, ING Home’Pay, Przelewy24, Apple Pay (mits creditcard al is geactiveerd), Cadeaukaart (mits je je geregistreerd hebt bij de desbetreffende cadeaukaart)

Betaalmethodes die op aanvraag zijn: Klarna Achteraf Betalen, Klarna Gespreid Betalen, creditcard, SEPA-incasso, paysafecard

  • Op aanvraag betekent dat je de betaalmethodes zelf kunt activeren in je Mollie Dashboard, waarna ons onboarding team jouw profiel eerst zal checken voordat er betalingen mee kunnen worden gedaan. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, maar zal een bericht van ons ontvangen zodra je profiel gecheckt is.
  • Heb je alles ingevuld? Klik dan op ‘Volgende’ en je komt op de pagina waar je je legitimatiebewijs dient te uploaden. 

Stap 7 - Upload je legitimatiebewijs

Je dient een geldig paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning te uploaden, een rijbewijs is geen geldig legitimatiebewijs. Hier lees je waarom wij dit nodig hebben.

  • Selecteer of je een paspoort, identiteitskaart of verblijfsvergunning wilt uploaden.
  • Upload het document

Wat dien je te uploaden?

  • Paspoort: de voorkant van de pagina met persoonsgegevens
  • Identiteitskaart: de voor- en achterkant
  • Verblijfsvergunning: de voor- en achterkant

Waar moet je op letten bij het uploaden van je legitimatiebewijs?

  • Zorg ervoor dat de tekst goed leesbaar is, de kaart goed verlicht is en alle hoeken van de kaart zichtbaar zijn.
  • De foto en het BSN mogen afgeschermd worden. Let erop dat je enkel het BSN afschermt en geen cijfers of tekens ervoor of erachter.
  • PDF, JPG en PNG worden ondersteund
  • Het legitimatiebewijs moet op dit moment geldig zijn

Stap 8 - Bankrekening koppelen

  • Hier vul je de IBAN van de bankrekening in waarop je uitbetaald wilt worden. Let erop dat je een zakelijke bankrekening hebt die op naam van het bedrijf staat zoals die in het Handelsregister staat geregistreerd, wij mogen niet uitbetalen op een privérekening. Lees hier waarom een zakelijke bankrekening verplicht is.

Let op: Indien je geen geldig IBAN nummer invoert, kunnen we je aanvraag voor een Mollie-account helaas niet goedkeuren.

Stap 9 - Verifieer je bankrekening

  • Nadat je een geldige IBAN hebt ingevuld, dien je de bankrekening te verifiëren. Wij kunnen dan controleren of het rekeningnummer overeenkomt met wat je bij de vorige stap hebt ingevuld en of het inderdaad een zakelijke rekening betreft. Dit doe je door een verificatiebetaling van 1 cent te doen vanaf de opgegeven IBAN door middel van iDEAL of een overboeking. 
  • Kies je voor iDEAL? Dan kun je de betaling direct doen en ontvangt Mollie de cent ook direct.
  • Kies je voor een overboeking? Dan ontvang je een e-mail op het opgegeven e-mailadres om de cent over te maken. Je dient dit binnen een maand te doen. Het kan 2 tot 3 dagen duren voordat de cent bij Mollie binnen is.
  • Na de verificatiebetaling kom je weer terug op jouw Mollie Dashboard.

In je dashboard zie je nu de melding ‘Update bankrekening’. Bij betaalmethodes die op aanvraag zijn (dus die gecheckt moeten worden door ons onboarding team) zal staan: Voltooi account. Als je op een van deze twee klikt kom je terecht in het aanmeldproces en zie je de melding ‘De verificatieprocedure voor de bankrekening is gestart. We wachten nu totdat we de verificatiebetaling hebben ontvangen.’ Je ontvangt van ons per e-mail een bericht zodra je bankaccount is gecontroleerd, je hoeft hiervoor dus geen contact met ons op te nemen.

Stap 10 - Betalingen ontvangen!

Vanaf nu kun je met je account betalingen ontvangen! 

Betaalmethodes die niet op aanvraag zijn (zoals iDEAL en Bancontact), zijn direct te gebruiken. Indien je betaalmethodes hebt geactiveerd die wel op aanvraag zijn (zoals creditcard en Klarna), zal ons onboarding team checken of je er betalingen mee mag ontvangen nadat je een eerste transactie binnen hebt via een van de betaalmethodes die je direct kunt gebruiken. Dit wordt meestal binnen een werkdag nadat je je eerste transactie hebt ontvangen gedaan. Je ontvangt hierover van ons een bericht per e-mail.

Heeft u het antwoord gevonden?